Menu Close

Švietimo pagalba

Lopšelyje-darželyje teikiama pedagoginė, specialioji pagalba darželį lankantiems vaikams ir jų tėveliams. Pagalbą teikia grupių mokytojai, vaiko gerovės komisija, logopedas, surdopedagogas, mokinio padėjėjai.

Vaiko gerovės komisija savo darbą organizuoja remdamasi LR ŠMSM 2011-07-08 įsakymu Nr. V-1228 (LR ŠMM 2024-05-23 įsakymo Nr. V-603 redakcija) patvirtintu Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, LR ŠMM 2024-08-30 įsakymu Nr. V-928 patvirtintu Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymas ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašu, Klaipėdos lopšelio-darželio „Pagrandukas“ direktoriaus įsakymu Nr. V-37 patvirtintu Klaipėdos lopšelio-darželio „Pagrandukas“ darbo reglamentu.

Vaiko gerovės komisija:

  • organizuoja ir koordinuoja švietimo ar kitos pagalbos vaikui teikimą, tariasi su tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogais dėl jos turinio, teikimo formos ir būdų;
  • rūpinasi pozityvaus lopšelio-darželio mikroklimato kūrimu ir pozityvių vertybių puoselėjimu, koordinuoja prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimą, teikia siūlymus įstaigos vadovui dėl saugios aplinkos užtikrinimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencinių ir kitų programų įgyvendinimo.

Vaiko gerovės komisijos pirmininkė – Vita Daugintė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Vaiko gerovės komisijos pavaduotoja – Nijolė Rimeikaitė-Šepeliovienė, surdopedagogė.

Komisijos nariai:

Rasuolė Daukšienė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja;

Loreta Dainiuvienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja;

Odeta Buikienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja.

Komisijos sekretorė – Jolita Pakštaitė, raštinės administratorė.

Logopedės Vita Daugintė ir Nijolė Šepeliovienė teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, vertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, teikia siūlymus Vaiko gerovės komisijai dėl logopedo pagalbos skyrimo vaikui, planuoja ir organizuoja grupines bei individualias pratybas, vertina vaikų kalbos pasiekimus, bendradarbiauja su pedagogais, tėvais dėl kalbos korekcinio ugdymo tęstinumo grupėje, namuose ir kitoje socialinėje aplinkoje, sudaro sąlygas galimų sutrikimų prevencijai.

Logopedinių pratybų metu:

  • atliekama artikuliacinio aparato mankšta;
  • lavinama foneminė klausa;
  • mokoma taisyklingos garso artikuliacijos;
  • mokoma taisyklingo garsų tarimo bei diferencijavimo;
  • mokoma žodžių garsinės analizės ir sintezės;
  • tobulinama kalbos gramatinė sandara;
  • formuojami regimieji erdvės ir laiko vaizdiniai;
  • tikslinami smulkiosios motorikos judesiai;
  • turtinamas žodynas;
  • ugdoma rišlioji kalba.

Logopedų darbo laikas:

  • Vita Daugintė

antradieniais: 09:00-12:00

ketvirtadieniais: 09:00-11:30

  • Nijolė Rimeikaitė-Šepeliovienė

pirmadieniais: 11:00-16:00

antradieniais: 07:30-10:00; 14:30-16:00

trečiadieniais: 07:30-10:00; 14:30-16:00

ketvirtadieniais: 09:30-12:15; 14:30-15:15

penktadieniais: 10:00-12:15

Surdopedagogė Nijolė Rimeikaitė-Šepeliovienė teikia specialiąją pedagoginę (surdopedagoginę) pagalbą ir korekciją ankstyvojo, ikimokyklinio amžiaus vaikams, turintiems įvairaus klausos sutrikimo laipsnius, taip pat kochlearinių implantų naudotojams; veda individualias, pogrupines tarties, klausos lavinimo ir kalbos ugdymo pratybas, rengia ir pritaiko specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių vaikų regimojo, girdimojo suvokimo, tarties, žodinės kalbos, pažintinės veiklos ir sensomotorikos įgūdžiams bei komunikaciniams gebėjimams lavinti, atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, klausos sutrikimo laipsnį, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį, padeda ugdytiniui tinkamai naudotis jam skirta garsą stiprinančia kompensacine technika, teikia metodinę pagalbą vaikų, turinčių klausos sutrikimų, pedagogams, tėvams ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, juos konsultuoja specialiųjų poreikių ugdymo klausimais.

Surdopedagogo pratybų metu:

  • atliekama kalbinė mankšta;
  • lavinama klausa;
  • mokoma taisyklingos garsų artikuliacijos;
  • mokoma žodžių garsinės analizės ir sintezės;
  • lavinamas kalbinis kvėpavimas;
  • lavinamas regimasis ir girdimasis suvokimai;
  • formuojami sensomotoriniai įgūdžiai;
  • lavinamas balsas;
  • ugdoma rišlioji kalba;
  • skatinama komunikuoti.

Surdopedagogės Nijolės Rimeikaitės-Šepeliovienės darbo laikas:

pirmadieniais: 08:00-11:00

antradieniais: 10:00-12:00

trečiadieniais: 10:00-12:00

ketvirtadieniais: 07:30-09:30

penktadieniais: 08:00-10:00

Mokinio padėjėjas pagalbą teikia vaikui ar (ir) vaikų grupei, kuriems kyla dalyvavimo ugdymo procese sunkumų. Mokinio padėjėjo pagalba vaikui skiriama pedagoginės psichologinės tarnybos vadovo sprendimu.

Lopšelyje-darželyje dirbantys mokinio padėjėjai:

  • padeda vaikui įsitraukti į ugdomąsias veiklas, dalyvauti ugdymo procese;
  • padeda vaikui palaikyti draugystę su bendraamžiais;
  • vykdo švietimo pagalbos ir kitų specialistų rekomendacijas, kurios yra nurodytos individualaus ugdymo plane;
  • pagal kompetenciją dalyvauti individualaus ugdymo plano įgyvendinimo aptarimuose;
  • bendradarbiauja su mokytojais, kitais švietimo pagalbą teikiančiais specialistais.

Paskutinį kartą atnaujinta 2024-10-11.

Skip to content